مهران رجبی: از ترس کرونا به جای دست آستین بازیگر را گرفتم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست رسانه ای سریال صبح آخرین روز با حضور حسین تبریزی کارگردان، مصطفی علمی فرد تهیه‌کننده، مهران رجبی، سپیده خداوردی و کاوه خداشناس بازیگران سریال ظهر امروز در اداره کل روابط عمومی صداوسیما به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی فرد با اشاره به اینکه حساسیت‌های زیادی برای پرداختن به داستان زندگی‌ شهید شهریاری وجود داشت گفت: ما همکاری‌های مختلفی از دست‌اندرکاران نهادها و خانواده او داشتیم و با کمترین اشکالات و انتقادات به لحاظ فیلمنامه مواجه شدیم.

وی افزود: در فرآیند ساخت این سریال با دو پیک کرونا رو به رو شدیم و در آن مقاطع زمانی دو سوم کشور تعطیل بود. اما مسئولان سازمان انرژی اتمی و مسئولان استان زنجان نهایت همکاری را با ما داشتند.

مهران رجبی: از ترس کرونا به جای دست آستین بازیگر را گرفتم

حسین تبریزی در ادامه جلسه با اشاره به همراهی خانواده شهید شهریاری با این پروژه بیان کرد: همسر، برادر، مادر بزرگوارشان چندین بار سر صحنه آمدند و این کار راه را برای ما هموار می‌کرد. تلاش ما این بود تصویری از مجید شهریاری بسازیم که مخاطبان با او آشنا شوند و مظلومیت و اعتلای شخصیت او دیده شود.

شرعا به من بدهکار نیستید

مهران رجبی بازیگر این سریال در ادامه گفت: زمانی که به زنجان رفتیم، در اولین روز فیلمبرداری، چون مبتلا به کرونا شده بودم، حالم ناخوش بود. از خانمی که گلیم می‌فروخت اجازه گرفتم و حدود سه ساعت و نیم روی گلیمش خوابیدم. در یکی از سکانس‌ها این قدر حالم بد بود که به جای دست بازیگر نقش کودکی مجید شهریاری، آستین او را گرفتم تا یک وقت اگر ویروسی هم وجود دارد، او از من نگیرد. درحالی‌که هیچ پدربزرگی آستین نوه‌اش را نمی گیرد.

وی با یادآوری این خاطره که ۱۵ روز در بیمارستان بستری بوده توضیح داد: از بیمارستان مرخصی گرفتم و سر صحنه گفتم یک نفر را به جای من جایگزین کنید. چون من نای کار کردن ندارم. زمان تسویه حساب و گرفتن دستمزد هم گفتم؛ چون من کاری نکردم، شما شرعا به من بدهکار نیستید. ولی قانونا بدهکار هستید.

عشق و زندگی و ایمان در قصه وجود داشت

سپیده خداوردی، ایفاگر نقش همسر شهید شهریاری نیز بیان کرد: عشق و زندگی و ایمان و همه اتفاقاتی که در بستر یک زندگی خانوادگی سالم و همراه با دانش وجود داشت، در این قصه بود. حضور در این سریال برای من خیلی جذاب بود و خوشحالم در آن بازی کردم. خیلی‌ها فکر می‌کردند او فقط دانشمند بوده است و از جزییات زندگی‌اش اطلاعی نداشته‌اند.

کاوه خداشناس بازیگر نقش مجید شهریاری نیز در این نشست گفت: قطعاً وقتی نقشی با این اهمیت به من محول می‌شود، باید تمام تلاشم را بکنم که ادای دین داشته باشم و اگر سریال در جایی بر دل مخاطب نشسته است به دلیل مظلومیت خود شهریاری است و من فقط سعی کردم این حقیقت را بی پیرایه نشان دهم.

مدیرکل صداوسیمای زنجان نیز در این نشست خبر داد که قرار است سریالی با محور استاد روزبه که از پایه‌گذاران مدرسه علوی تهران است و همچنین سریالی درباره شیخ شهاب‌الدین سهروردی ساخته شود.

به گزارش ایرنا، صبح آخرین روز با موضوع داستان زندگی شهید مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران که هشتم آذر ۱۳۸۹ در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید، در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در صداوسیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تولید شده است.

داستان این سریال که در ۴۵۰ لوکیشن تصویربرداری شده است، از صبح روز ترور شهید مجید شهریاری آغاز می‌شود و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند.

کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور، اردشیر رستمی، افشین نخعی، مالک سراج، فرحان فرحناک، امیر حیدری، محمد، ولی فروتن، مهدی صبایی و حمید عطایی از جمله بازیگران صبح آخرین روز هستند.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر …