مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

به گزارش ایرنا ، آغازین روزهای تیرماه نه تنها برای خانواده «ریحانه سادات یاسینی» و «مهشاد کریمی» ، بلکه برای اصحاب رسانه روزی فراموش نشدنی و غمبار بود،در دوم تیرماه ۲ خبرنگار دلسوز و پرتلاش ایرنا و ایسنا در عنفوان جوانی و در راه ادای مسئولیت اجتماعی و اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه و انجام ماموریت رسانه ای در یک حادثه ناگوار جان خود از دست دادند و جامعه ای را دغدار خویش ساختند.

هرچند جای خالی این ۲ خبرنگار حوزه محیط زیست بیش از پیش احساس می‌شود اما به یقین راه این خبرنگاران با حضور خبرنگارانی متعهد که نسبت به حفظ انفال و بیت المال تعصب دارند و دفاع می‌کنند، ادامه خواهد یافت.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق اگر بتواند مقدمه ای برای صیانت بیشتر جامعه خبرنگاری در حوادث مشابه باشد، با همه تلخی خود دریچه‌ای را به سوی روشنی باز کرده است.

در این هفته تعدادی از مدیران کل و روسای حفاظت از محیط زیست استان ها با حضور در مراکز و دفاتر استانی ایرنا با اهدا تاج گل ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان، این ضایعه را به ایرنا و اصحاب رسانه کشور تسلیت گفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با حضور در خبرگزاری ایرنا بوشهر ضمن تسلیت به خاطر جان باختن “ریحانه یاسینی” و “مهشاد کریمی” خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده افزود: درمیان همه اصحاب رسانه خبرنگاران محیط زیست با مشکلات خاصی روبرو هستند چون می‌خواهند در ارتباط با تصمیم‌هایی اطلاع رسانی کنند که مسئولان آنها را اتخاذ کرده‌اند و ممکن است انتقادهایی را به همراه داشته باشد.

قلی پور بیان کرد: حوادث مشابهی در کشور رخ می‌دهد که باید علت یابی و منشاء آنها مشخص و پی‌گیری شود اما این ضایعه و حادثه ازاین بابت دردناک است که عده‌ای خبرنگار به صرف دلسوزی و عشق به طبیعت دراین راه گام برداشتند و براثر واژگونی خودرو شماری زخمی شدند و ۲تن نیز جان باختند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس هم با حضور در ایرنا فارس با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران جان باخته حادثه اخیر اظهار داشت : ایرنا ظرفیت هایی بی بدیل در حوزه اطلاع رسانی از محیط زیست دارد ، با فقدان دو تن از بهترین خبرنگاران لطمه بزرگی به جامعه خبرنگاران فعال در این حوزه وارد آمد ، جامعه دوستداران محیط زیست هیچگاه تلاش آنها را از یاد نخواهد برد.

حمید ظهرابی، ایرنا را رسانه ای فعال و پویا در حوزه محیط زیست دانست و  ادامه داد : باید در زمینه اطلاع رسانی از مشکلات محیط زیست ظرفیت سازی شود ، تداوم آموزش های زیست محیطی و مطرح کردن موضوعات و تبدیل آن به یک مطالبه و خواست عمومی موجب می شود تا حل مشکلات زیست محیطی آسان شود.

مرکز ایرنا بندرعباس هم در این هفته میزبان مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان بود ، وی خبرنگاران را یاوران روزهای سخت این حوزه  دانست و گفت:در حادثه واژگونی اتوبوس، ۲نفر از بهترین یاوران خود را از دست دادیم.

حبیب مسیحی تازیانی ضمن تسلیت درگذشت خبرنگاران افزود: هرخبرنگار را باید یک محیط بان دانست که با شیوه ای متفاوت و موثر پابه پای محیط بانان محیط زیست از عرصه های طبیعی محافظت می کند.

مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان هم با حضور در خبرگزاری ایرنا خرم‌آباد گفت: تمامی خبرنگاران این حوزه، اخبار را بدون چشمداشت پوشش می دهند اما ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت تلاش‌های بسیار ویژه‌ای برای انتقال اقدامات این بخش داشته است.

مهرداد فتحی بیرانوند جان باختن خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس در ارومیه شوک بزرگی بود که جامعه را متاثر کرد و امروز به نمایندگی از مجموعه محیط ‌زیست برای عرض تسلیت به همکاران خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داریم.

مدیر کل ، معاونان و روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین نسبت به درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا ابراز همدردی کردند.

مهران شنتیائی گفت : ضایعه درگذشت ۲ خبرنگار محیط زیستی کشور علاوه بر جامعه رسانه ای برای جامعه محیط زیست کشور هم دردآور بود و آنها جان خود را در راه حفظ منابع زیست محیطی این مرز و بوم فدا کردند.

وی افزود: موضوعات محیط زیستی جزو موضوعات عام المنفعه به حساب می آید و باید بتوان برای حفظ و حراست از آن از ظرفیت رسانه ها به نحو احسن استفاده کرد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز که به منظور تسلیت درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا در سانحه اتوبوس خبرنگاران در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد حضور یافته بود، اظهار داشت: بدون شک همکاری خبرنگاران و رسانه در فراگیری مباحث محیط زیست و پیگیری موضوعات این حوزه از سوی آحاد جامعه در سال های اخیر نقش موثری داشته است.

نیره پورملایی گفت: فعالیت های اصحاب رسانه و انجمن های زیست محیطی در سال های اخیر باعث شده تا مباحث محیط زیست از ماموریت یک دستگاه خاص به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: درگذشت خبرنگاران جوانی که دغدغه های محیط زیست را داشتند ، قلب همه مردم به خصوص دوستداران این حوزه را بیش از سایر بخش ها به درد آورد، این فقدان را به خانواده های آنان و جامعه رسانه ای کشور به خصوص خبرگزاری های ایرنا و ایسنا که در یاری محیط زیست از رسانه های پیشرو هستند، تسلیت می گویم.

مدیرکل، معاون مدیرکل، فرمانده یگان حفاظت و کارشناس روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با حضور در ایرنای اردبیل با اهدای گل و قرائت فاتحه‌ای تاثر و تالم خود را از بروز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان‌غربی ابراز داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیزدر سخنانی گفت: خبرنگارانی که در آن حادثه حضور داشتند و آسیب دیدند، جزو رسانه‌ای‌های تاثیرگذار در حوزه محیط زیست بودند و به ویژه جان‌باختن ۲ خبرنگار ضایعه‌ای برای ایرنا، ایسنا و جامعه رسانه‌ای کشور به شمار می‌رود.

سعید شهند با اشاره به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، بیان کرد: رسانه‌ها از جمله ایرنا همواره در زمینه مسائل زیست محیطی کمک حال و همراه سازمان حفاظت محیط زیست بوده‌اند و امید می‌رود این نگاه حمایتی همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد.

اداره کل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان نیر به مناسبت درگذشت ۲ تن از خبرنگاران ایرنا و ایسنا نیز با نصب پلاکاردی در ورودی ایرنا زاهدان با این رسانه ابراز همدردی کرد.

به دلیل ابتلا به کرونا وبیماری همکاران ایرنای زاهدان ،پورمردان مدیر کل این اداره در تماسی تلفنی با رئیس مرکز ضمن عرض تسلیت و اعلام همدردی اظهار داشت که پس از بهبودی همکاران در ایرنا حضور خواهد یافت.

مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه هم خبرنگاران را بازوی قدرتمندی برای حراست از محیط زیست دانست و گفت: بدون حضور و همراهی رسانه‌ها محیط زیست کشور در خطر خواهد بود.

فریدون یاوری نیز با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه، حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در استان آذربایجان غربی و درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی در این دیدار خبرگزاری ایرنا را یک رسانه بزرگ، موثر و مطمئن دانست که نقش چشمگیری در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کمک به حفاظت از محیط زیست داشته است.

رئیس و تعدادی از کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان البرز نسبت به جان باختن ۲ خبرنگار فقید ایرنا و ایسنا در سانحه رانندگی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه، ابراز همدردی کردند.

حمید راحتی در این دیدار با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان یک بازوی توانمند در کنار مجموعه حفاظت محیط زیست کشور در راستای حفظ محیط زیست و زیست بوم کشور در تلاش هستند.

ایرنا کرمان هم این هفته میزبان مدیرکل و تعدادی از کارکنان حفاظت از محیط زیست کرمان بود ، آنها با حضور در ایرنا استان مراتب همدردی خود را از وقوع این حادثه ابراز کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نزدیکی ارومیه گفت: خبرنگاران چشم بینا و همکاران ما در سازمان محیط زیست هستند و بدون حضور آنان انعکاس خدمات و اقدامات انجام شده در این حوزه ممکن نیست.

مرجان شاکری خبرنگاران را بازوی توانمند حفاظت از محیط زیست دانست و تصریح کرد: تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه پا به پای کارکنان این سازمان موجب فرهنگ سازی اهداف عالیه سازمان در جامعه می شود.

پس از وقوع این حادثه ،حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری منتخب ، معاون اول رئیس جمهوری ،وزیران امور خارجه ،ارتباطات ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، علوم ، تحقیقات و فناوری ،سخنگوی دولت ،سخنگوی شورای نگهبان ،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ،معاونان وزرا ،فرمانده نیروی انتظامی ، برخی از استانداران ، مدیران ، معاونان و سفرا ،روسا و  روابط عمومی سازمان ها و نهادها و دیگر مسئولان پیام های تسلیت یا توئیت های منتشر و با خانواده جانباختگان ابراز همدردی کردند.

مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی سخنگوی دولت و «احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر تهران  ،محمد رضا نوروز پور و علی متقیان مدیران عامل خبرگزاری های ایرنا و ایسنا و معاونان آنها هم در این هفته با حضور در جمع خانواده «ریحانه سادات یاسینی» و ” مهشاد کریمی ” و همچنین مراسم یادبودی که برگزار شد با آنان در سوگ جان باختن فرزندانشان در سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست ابراز همدردی کردند.

سیدعباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با حضور در منزل ریحانه یاسینی با تجلیل از ویژگی های شخصیتی خبرنگاران جان باخته و خانواده های آنان اطمینان داد که همه تلاش خود را برای بازنگری در برنامه های اعزام خبرنگاران و کمک به انجام ماموریت‌های ایمن برای آنها به کار خواهد بست.

احمد مسجدجامعی عضو کنونی شورای شهر تهران و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای پیگیری مطالبات بحق صنفی روزنامه نگاران در باره این حادثه و همچنین، کمک به انجام اقداماتی که یاد و خاطره خبرنگاران فقید محیط زیست را برای جامعه زنده بدارد، اعلام آمادگی کرد.

مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در مراسم بزرگداشت «ریحانه یاسینی» که در نمازخانه ساختمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ،معاون مطبوعاتی  و تعدادی از مدیران و مسئولان برگزار شد ، «امید» را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر کشور و حتی مهم‌تر از مسائل اقتصادی دانست و گفت: دو خبرنگارفقید ایرنا و ایسنا برای زنده نگه‌داشتن امید جانشان را از دست دادند.

محمدرضا نوروزپور در این مراسم با تسلیت به خانواده یاسینی ، همسر و همکاران خانم یاسینی،‌ تاکید کرد: در این دوران کاری از زنده یاد خانم یاسینی جز خوبی، صداقت، انرژی و شور و اشتیاق به کار و اهتمام به هرچه بهتر انجام دادن امور سراغ نداریم.

مسئولان استانی محیط زیست شریک غم ایرنا شدند

مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر نقده و گردهمایی اعتراضی اهالی رسانه هم روز چهارشنبه،(۹ تیرماه ) مقابل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد و حدود ۴۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه در این گردهمایی حضور یافتند.

این خبرنگاران که برگه هایی به نشانه اعتراض به وضعیت اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران در دست داشتند، خواستار رسیدگی مسئولان به پرونده دو قربانی فاجعه اتوبوس حامل خبرنگاران شدند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خصوص پیگیری پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و جان باختن دو تن از خبرنگاران ایرنا و ایسنا گفت: این معاونت، قوه قضاییه و نیروی انتظامی به شکل مستمر و پیگیر در حال طی کردن مسیر حقوقی پرونده واژگونی خودروی خبرنگاران هستند و چون این مهم امری حقوقی است نیازمند طی کردن مسیر اصولی خود از مجاری قانونی و قضایی است.

 محمد خدادی اظهار داشت : از ابتدای وقوع این اتفاق تلخ تمامی دستگاه‌های قضایی و انتظامی در حال نگارش جزییات و تکمیل گزارش‌های کارشناسی وحقوقی هستند.
به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بی گم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد.
در این حادثه، ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

خبرنگاران ایرنا ۲ رتبه برتر جشنواره استانی رسانه و کرونا را کسب کردند

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه این جشنواره که از سوی شهرداری ساری و با همکاری …