فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برای اصلاح فرهنگ عمومی جبهه متحد تشکیل دهند

«محمد هادی صحرایی» روز سه‌شنبه با حضور در ایرنا، به بیان  دغدغه‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود پرداخت و افزود: کرمانشاه بیش از ۱۰۰ سال سابقه مطبوعاتی دارد و در شأن رسانه‌های استان نیست که نتوانند هم افزایی داشته باشند.

به اعتقاد او نیاز است تا رسانه های استان یک مجتمع رسانه ای  داشته باشند چرا که کارکرد اصلی رسانه ها مطالبه گری از مسوولان است و این اصل مهم در استان فراموش شده است.

رسانه ها فرهنگ درست شهرنشینی را رواج دهند

صحرایی یکی از مشکلات شهر کرمانشاه را رواج فرهنگ حاشیه نشینی و دور شدن از مناسبات شهرنشینی عنوان کرد و گفت: باید رسانه ها بتوانند در این خصوص کار فرهنگی و رسانه‌ای قوی انجام دهند.

او افزود: به عنوان نمونه معضل دستفروشی فرهنگ غلطی است که مناسبات شهرنشینی را مختل کرده است و باید برای ساماندهی دستفروشان اقدام اساسی انجام شود.

وی شهرک مسکن کرمانشاه را مثال زد و گفت: با اینکه مسکن از شهرک های اصیل و قدیمی کرمانشاه است اما فرهنگ حاشیه نشینی بر آن سایه انداخته است.

صحرایی ادامه داد: شهرک مسکن پارکینگ، بازار روز، فضای سبز و حتی مسجد ندارد و در تمام این سالها رشد نامتوازنی داشته است.

صحرایی همچنین روز ملی کرمانشاه را مثال زد و گفت: این روز باید برای کرمانشاه عایدی داشته باشد در حالی که هر سال شاهد اجرای برنامه های تکراری هستیم.

فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برای اصلاح فرهنگ عمومی جبهه متحد تشکیل دهند

نماینده‌های شورای شهر و مجلس شورای اسلامی گویای شخصیت ما هستند

وی اشاره ای نیز به انتخابات در استان و معظل خرید و فروش رأُی  داشت و گفت: نماینده های ما در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی گویای شخصیت ما هستند و رسانه ها باید بتوانند با کار فرهنگی کاری کنند که فروختن رأی برای هر کسی ننگ و باعث شرمندگی باشد.

صحرایی شورای شهر را اتاق فکر شهر دانست و تاکید کرد: خلأ شورای نگهبان در انتخابات شورای شهر کاملا احساس می شود.

او افزود: نماینده مردم اگر کرامت نفس داشته باشد به دنبال تخلف نمی رود چرا که روایت داریم کسی که کرامت نفس نداشته باشد از شرش ایمن نخواهید بود.

وی در ادامه سخنانش یکی از معضلات شهر کرمانشاه را کمبود پارکینگ دانست و گفت: در وضعیت شهرنشینی به اضطرار رسیده ایم، نمونه اش هم وضعیت نامناسب ترافیکی خیابان مدرس و پارکینگ شهرداری است.

او تاکید کرد: پروژه های بزرگ حتما باید پیوست فرهنگی داشته باشند، ضمن اینکه متاسفانه در بسیاری از نقاط شهر از نظر معماری و مبلمان شهری بی نظمی حاکم شده است.

مسوول سازمان بسیج رسانه استان تصریح کرد: رسانه ها باید جامعه را برای  اصلاح فرهنگ حساس کنند، نمونه اش هم ترویج فرهنگ درست آپارتمان نشینی است.

فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برای اصلاح فرهنگ عمومی جبهه متحد تشکیل دهند

کار فرهنگی دیر بازده است

صحرایی کار فرهنگی را به کاشت گردو تشبیه کرد و گفت: وقتی گردو می کارید ۱۰ سال بعد ثمره اش را می بینید، کارهای عمرانی شهری نیز باید به گونه ای باشد که تا سالها جوابگو نیاز مردم باشد، نمونه اش بلوار طاقبستان کرمانشاه است که تا همیشه هر کسی این بلوار زیبا را ببیند برای طراحش رحمت می فرستد.

او لازمه کارکرد صحیح و سالم مسوولان را قطع کردن طمع دانست و افزود: در کشورهای پیشرفته طمع را به حداقل ممکن رسانده اند چرا که امتیازات ویژه مسوولان را برداشته اند.

این فعال رسانه ای در ادامه گفت: شاید اگر شهروندان می توانستند برای خرید خانه و ماشین به راحتی وام بلند مدت کم بهره بگیرند و اقساطش را هم از محل یارانه ها بپردازند آن وقت جلوی بسیاری از طمع ها در جامعه گرفته می شد.

صحرایی تاکید کرد مسوولان محلی باید از سیاسی کاری فاصله بگیرند و باید کاری کنند که مردم بتوانند با آرامش از زندگی اجتماعی لذت ببرند.

او افزود: بی نظمی و بروز مشکلات باعث شده تا شهروندان تحمل ناپذیر بشوند و علتش هم این است که متاسفانه افراد متخصص سرجای خودشان قرار نمی گیرند.

وی در پایان گفت: متاسفانه به ما نظم ناپذیری تلقین شده و دچار خودباختگی شده ایم در حالی که سابقه تمدنی طولانی ما گویای چیز دیگری است.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر …