سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر نقده و گردهمایی اعتراضی اهالی رسانه امروز (چهارشنبه،۹ تیر) مقابل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد و حدود ۴۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه در این گردهمایی حضور یافتند.

این خبرنگاران که برگه هایی به نشانه اعتراض به وضعیت اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران در دست داشتند، خواستار رسیدگی مسئولان به پرونده دو قربانی فاجعه اتوبوس حامل خبرنگاران شدند. روی بعضی از این برگه نوشته شده بود «بسیاری از خبرنگاران هنوز بیمه نشده اند»، «چه کسی قرار است مسئولیت جان های ارزان از دست رفته را بر عهده گیرد» و «برای پایان دادن سریال از دست رفتن جان های ارزان پیگیری می کنیم، نمی بخشیم»
آنها همچنین خواستار بررسی بیشتر و پیگیری مسببان و مسئولان اصلی این حادثه شدند. اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست به میان خبرنگاران آمد تا توضیحاتی درباره پیگیری های به عمل آمده بدهد ولی خواسته حداقلی خبرنگاران، عذرخواهی مقام های مسئول در این پرونده بود.  در پایان این مراسم بیانیه ای از سوی یکی از خبرنگاران قرائت شد.

بزرگداشت خبرنگاران فقید ایرنا و ایسنا در سازمان حفاظت محیط‌زیست

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران ایرنا و ایسنا روز چهارشنبه گذشته همراه با ۲۰ خبرنگار دیگر به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور مشاهده و اطلاع رسانی از اقدامات دولت برای احیای این دریاچه به استان آذربایجان غربی رفته بودند که عصر همان روز پس از بازدید از تونل در حال احداث انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در شهرستان نقده، اتوبوس حامل آنان در مسیر بازگشت دچار نقص فنی شد و با کوه برخورد کرد.

در این سانحه، یاسینی و کریمی جان باختند و دیگر خبرنگاران دچار مصدومیت و جراحت شدند که چهارتن از آنان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته (سه شنبه) با بیان اینکه اتوبوس خبرنگاران نقص فنی نداشته، گفت: این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و فقط مختص جابه‌جایی کارکنان کارخانه سیمان بوده و نباید برای تردد برون شهری از آن استفاده می‌شد و علت وقوع سانحه ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بوده است.

 پلیس راهور نیروی انتظامی (ناجا) نیز با اعلام نتایج بررسی کمیسیون عالی تصادفات پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در استان آذربایجان غربی، «بی احتیاطی و ضعف مهارت راننده اتوبوس» و «بی مبالاتی مسئولان سفرها» را علت این سوانح معرفی کرد.

بر اساس این گزارش علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی دو مساله مطرح شد. یکی بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور) و مساله دیگر بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

خبرنگاران ایرنا ۲ رتبه برتر جشنواره استانی رسانه و کرونا را کسب کردند

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه این جشنواره که از سوی شهرداری ساری و با همکاری …