خبرنگاران ایرنا ۲ رتبه برتر جشنواره استانی رسانه و کرونا را کسب کردند

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه این جشنواره که از سوی شهرداری ساری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تدارک دیده شده بود ، امروز چهارشنبه با حضور برگزیدگان جشنواره، شهردار ساری و تعدادی از معاونان او در سالن کنفرانس شهرداری مرکز استان برگزار شد و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

فراخوان نخستین جشنواره استانی تولیدات رسانه‌ای کرونا با عنوان «همدلی، امید، ایثار» آبان ۱۳۹۹ منتشر شد و تا ۱۵ آذر نیز مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود.

بنا به اعلام هیات داوران، در بخش گزارش این جشنواره « اشکان جهان‌آرای » خبرنگار ایرنا رتبه نخست را کسب کرد و « سید رضا هاشمی » دیگر خبرنگار این خبرگزاری در مازندران نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

گزارش اشکان جهان آرای با عنوان « رنج‌های نادیده‌ کادر درمانی در روزهای کرونایی » ۱۲ فروردین ۹۹ منتشر شد. خبرنگار ایرنا در این گزارش علاوه بر خطراتی که هنگام فعالیت روزانه در بیمارستان کادر درمان را تهدید می کند ، به مشکلاتی که کرونا بر زندگی شخصی آنها تحمیل کرده ، پرداخته است تا به مخاطب نشان دهد چگونه کرونا تمامی بخش های زندگی کادر درمانی بیمارستان ها را زیر و رو کرده است.

گزارش سیدرضا هاشمی هم با عنوان « پیامد محدودیت کرونایی برای خرده‌فروشان محصولات کشاورزی مازندران » آذر ماه سال ۹۹ منتشر شد. هاشمی در این گزارش به مشکلاتی که اعمال محدودیت های کرونایی بر خرده کسب و کار بانوان روستایی مازندران وارد کرده ، پرداخته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری در مراسم اختتامیه با بیان این که  شهرداری ساری این جشنواره را با هدف تولید و شناسایی آثار مرتبط با موضوع ضرورت‌های زندگی در دوران کرونا را برگزار کرده بود، گفت: معمولا در جشنواره‌های تخصصی آثار محدودی به دبیرخانه‌ها ارسال می‌شود ، اما استقبال خوبی از این جشنواره تخصصی شد و ۱۴۰ اثر از خبرنگاران سراسر استان دریافت کردیم که توسط سه داور بررسی و ارزیابی شد.

حسین مرتضوی ا فزود : آثار خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در بخش‌های تیتر، خبر، یادداشت، گزارش خبری، گزارش تحلیلی، گفت‌وگو، عکس و گزارش ویدئویی تولید شده بود.

علی‌سینا رویگریان عضو هیات داوران جشنواره نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اصحاب رسانه بابت فعالیت‌های ویژه‌ای که در دوران شیوع کرونا انجام دادند، گفت: با وجود محدود بودن موضوع جشنواره و تعداد آثار دریافتی، خوشبختانه آثار متنوعی به دبیرخانه رسید و کیفیت آثار در برخی بخش‌ها قابل قبول بود.

وی افزود: همراه با دو تن از همکاران باسابقه که از مرکز مطالعات رسانه معرفی شدند داوری آثار را انجام دادیم و تمام آثار نیز بدون نام داوری شد.

با نظر هیات داوران این جشنواره ، در بخش تیتر علیرضا نوری از خبرگزاری مهر، راضیه عنایتی از خبرگزاری ایسنا و رقیه توسلی از روزنامه قدس رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و رقیه نعلبندانی شایسته تقدیر شد.

در بخش یادداشت وحید حاج سیدی از روزنامه کرانه شمال، مهتاب مظفری از پایگاه خبری مازنی‌نیوز، و الناز پاک‌نیا از روزنامه حرف اول تا سوم شدند و سکینه مریخ از ریحان‌نیوز شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش گزارش رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به اشکان جهان‌آرای و سید رضا هاشمی از ایرنا و مجتبی قربانی از پایگاه خبری بلاغ رسید و از زری طاهری خبرنگار خبرگزاری فارس نیز  قدردانی شد.

در بخش مصاحبه بهناز مقدسی از خبرگزاری ایسنا اول شد، زهرا طاهری از فارس رتبه دوم را کسب کرد و علی احسانی از پایگاه خبری واژه سوم شد.

محمد رضایی، مصطفی شانه‌چی و  اکبر قاسم‌پور نیز در بخش عکس به ترتیب جوایز اول تا سوم را کسب کردند. در این بخش هدی کاشی‌پور و ابراهیم فلاح شایسته تقدیر شدند.

در بخش ویدئو نیز داوران فقط یک اثر را شایسته تقدیر دانستند که جایزه آن به جاوید عباسی از خبرگزاری فارس تعلق گرفت.

علی‌سینا رویگریان، میرعابدینی و عباسی داوران این جشنواره رسانه‌ای بودند.

تقویت حضور فعالیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان در حوزه اجتماعی و سلامت، فراهم کردن فضایی برای فرهنگسازی جامعه در راستای چگونگی زیست با کرونا، افزایش اثربخشی آموزش‌ها، آگاهی عمومی، رعایت دستورات بهداشتی و انتقال آن به مردم، تقویت همدلی وهمبستگی اجتماعی و ایجاد حساسیت لازم برای ثبت واکنش‌های اخلاقی، همدلی و همیاری در مقابل ویروس کرونا، قدردانی از مدافعان سلامت و جلوه‌های حضور تلاشگران عرصه خدمات شهری از جمله اهداف جشنواره رسانه و کرونا بود.

این جشنواره در ۸ محور موضوعی شامل تقویت اتحاد و همدلی مردم در همبستگی اجتماعی، ارتقاء و مشارکت مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله‌گذاری، تقویت روحیه امید و خودباوری در مردم برای شکست کرونا، قدردانی از تلاش و خدمات شبانه‌روزی کادر درمانی و مدافعان سلامت، تجلیل از شهدای سلامت، جلوه‌های همدلی با بیماران کرونایی، جلوه‌های حضور داوطلبان، نهادها، ادارات و بسیج و گروه‌های مردمی و جلوه‌های خدمات شبانه‌روزی سازمان‌های خدمات‌رسان محورهای موضوعی جشنواره همدلی، امید، ایثار برگزار شد.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر …