تقدیر از آثار سواد رسانه‌ای؛ بخش ویژه جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد صادق افراسیابی گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیون تومان به هر یک از ۴ اثر برگزیده بخش سواد رسانه‌ای جشنواره و جمعا ۸۰ میلیون تومان در قالب های تارنما و نرم افزار، صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای و هنرهای دیجیتال شامل پویانمایی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک از جمله عوامل انگیزشی است که برای تقدیر از هنرمندان و فعالان سواد رسانه ای در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات‌داوران بخش سواد رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال افزود: علاقه‌مندان از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی platzaar.ir می توانند نسبت به ثبت نام در این جشنواره و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز در حوزه سواد رسانه ای گفت: تولید و انتشار ۳۰۰ موشن گرافیک با موضوع سواد رسانه ای از جمله دیگر اقدامات در حال انجام است و تا کنون ۴۰ موشن گرافیک تولید شده با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی صرفا در فضای اینستاگرام و کانال های تلگرام متعلق به برخی سازمان های مردم نهاد و رسانه های جمعی نزدیک به ۷ میلیون بار دیده شده است.

افراسیابی با اشاره به همکاری سازمان صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: شبکه جهانی سپهر، شبکه سلامت سیما و فضای مجازی معاونت صدا تا کنون بیشترین همکاری را نسبت به سایر بخش های صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای داشته اند.

به گزارش ایرنا، فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که  همزمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.
«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره  امسال هستند.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر …