اصحاب رسانه مباحث محیط زیست را به مطالبه عمومی تبدیل کردند

نیره پورملایی که عصر یکشنبه به منظور تسلیت درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا در سانحه اتوبوس خبرنگاران در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد حضور یافته بود، اظهار داشت: بدون شک همکاری خبرنگاران و رسانه در فراگیری مباحث محیط زیست و پیگیری موضوعات این حوزه از سوی آحاد جامعه در سال های اخیر نقش موثری داشته است.

وی ادامه داد: درگذشت خبرنگاران جوانی که دغدغه های محیط زیست را داشتند ، قلب همه مردم به خصوص دوستداران این حوزه را بیش از سایر بخش ها به درد آورد، این فقدان را به خانواده های آنان و جامعه رسانه ای کشور به خصوص خبرگزاری های ایرنا و ایسنا که در یاری محیط زیست از رسانه های پیشرو هستند، تسلیت می گویم.

کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد خبرنگاران فقید سانحه اتوبوس اصحاب رسانه در پیرانشهر گفت: تمام تلاش اصحاب رسانه در این راستاست که صدای بخش های مختلف جامعه باشند اما در دفاع از منافع صنفی خود از سایر اصناف عقب تر هستند و کمتر صدای آنان برای مطالبات صنفی شان به گوش جامعه رسیده است.

در این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اهداء دسته گل و قرائت فاتحه یاد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران فقید فعال در حوزه محیط زیست خبرگزاری های ایرنا و ایسنا گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد.

در این حادثه، ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

مشکین رسا

درباره ی nhjkgfs52893

مطلب پیشنهادی

سازمان حفاظت محیط زیست؛ میزبان بزرگداشت و صحنه اعتراض خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده پیرانشهر …